Smack Roxy

Pražský producenti jsou top top top – 1/4/17 Roxy Praha PERFECT HAND CREW

Je to tak, jméno článku jsem převzal od V518 a mám k tomu důvod. Celkově kvalita českých a slovenských producentů je obrovská. Není to jen tak ledajaké plácání. V tomto článku se ale zaměřím na producenty speciálně ze stáje A51 a celkově na neuvěřitelně podařenou akci v Roxy.

To co předvedli DJ´s DenoirDryman či Pirez bylo neuvěřitelné. Na akci jsem dorazil kolem desáté hodiny a čekal mě fantastický UK garage, bassline sound. Uvědomil jsem si, že jejich sound je opravdu srovnatelný s nejlepšími světovými DJ´s. Kolem jedné hodiny ranní  začal jako první rapovat Plio a velice mě překvapilo ozvučení Roxy. Všem rapperům bylo poměrně dobře rozumět!

Postupně se večer posouval přes Disscardu či GlebaSmackův Dal Sem Spliff byl strašně MAD, zandali do sebe obě verze, basslinovou a tu první. Geniální! Podívejte se na část ve videu níž. Tam například uslyšíte jeho „Uděláme si to tady jako kdyby tady hrála Aneta Langerová! Ta tupá štětka!“ 😀

Nezapomenutelnými hosty jsou samozřejmě DJ Spooky, Capo Lee Disscarda . Jsem hrdý na Smacka, že je schopný dotáhnout na akci takovéhle jména a jsem hrdý na české publikum, že se pomalu, ale jistě účí pařit na tenhle profi grime!

Důvod, proč jsem na tuhle akci přijel až z Berlína, kde žiji, byli jednoznačně Perfect Hand Crew. Nikdy jsem je neslyšel na živo a znám je hodně dlouho, od Level 3. Až pak vznikla jejich první kolaborace se Smackem a to jsem si říkal, wtf? Jak se tihle dali dohromady. Dneska už je to stálice.

To, kolik dávají Perfect Hand Crew energie je nepopsatelné. Za mě rozhodně jedni z nejlepší grime mc´s! Celkově, tahle akce byla nejlepší grimová akce, kterou jsem kdy zažil. Další má být v září a jsem za to moc rád! Ještě dodám, že tohle byla druhá akce, po první akci s P Moneym ji Smackovi málem zakázali pořádat. Obrovský potlesk teda patří Roxy za jejich odvahu. Tolik security a uklízeček jsem na žádný akci neviděl, každou půlhodinu uklízeli flašky. Security tam byli, ale přitom nezasahovali do neskutečného paření. Fakt smekám klobouk!

/Sdep

Parchants DIARY speciál

Dnes jsem si pro vás přichystal něco nového. Nebude to klasický článek, spíše speciál k jedné skupině. Parchants Diary. Recenze nejnovějšícj věcí, jedné starší věci a recenze jednoho alba. Tak hurá do toho! 

Parchants DIARY – Parchantovo Město (Official video)

Kluci z Parchants DIARY jsou opět tady, opět ve formě. Kluci nám slíbili nové klipy a to také plní. Pokud Parchants DIARY neznáš, můžeš se mrknout na videorozhovor. Parchants DIARY jsou poměrně nové jméno, ale má zkušené a hudbu milující členy, kteří nám to dokazují svým druhým videoklipem s názvem Parchantovo Město.

Občas v mých článcích… no, vlastně… dost často píšu, že daný song je tématické klišé. No, tentokrát budu mít to klišé na krku já, protože opět musím napsat, že Tade i Sira mě prostě baví! Mají svůj styl, talent, a ví ,jak ho využít. Po textové stránce opět nemohu najít nic špatného. Tihle kluci mi prostě do uší hází takový bars, že vždy padám na prdel. I když sice jako Parchants DIARY mají teprve 4 věci, jejich společná historie je mnohem delší. A je to vidět. Ta chemie mezi Tadem a Sirou je jasná.

Další věc, kterou musím pochválit je videoklip. Ten se opravdu povedl. Výborné záběry a kluci, jak jsem už psal v minulém článku o nich, tak ví, jak se před kamerou chovat. Samotný klip je z rukou Baran production.

Hoši ukazují každou věcí své kvality a já jen doufám, že časem přijde nějaký ucelenější projekt, který bych mohl podpořit. Páč kdyby mi někdo položil otázku, kdo si na scéně zaslouží více pozornosti, nejspíše rychlostí kulometu vychrlím ven právě Parchants DIARY.

Jestli se ti zalíbila tvorba kluků, najdeš je na Facebooku Parchants DIARY.

 

Parchants DIARY – CAKE (STREET-VIZUAL)

Tahle věc je už pomalu měsíc stará. To však nebrání tomu, aby se zde objevila. Track Cake od Parchants DIARY. Vážně už musím znít jako ohraná kazeta. Zase je těžké najít něco k vytknutí. Tade a Sira si jedou svoje, a jde jim to. Je to první věc, kde mi Sira sedí více než Tade. Říct však, že Tade naložil špatně, to vůbec. Hledat nějaké určitější téma, to nedělejte. Prostě pustit a užívat si muziku. Kluci vždy psali rýmy a celkově texty, ze svých životů a života celkově.

Co se týká beatu, tak ten zní úžasně. Takovéto beaty já prostě mohu a mám pocit, že kluci z PD to ví! 😀

Rozhodně potěšil fakt, že song nemá pouze cover, ale byla natočen krátký sestřih. Rozhodně nejde čekat klasické video, ale potěší to.

 

Parchants DIARY – Periferie (SiraVole) // NOMASTER

No, tentokrát tu mám jen jednu polovinu Parchants DIARY. Sira nám vyhodil ven novinku Periferie. Teda, ona to novinka úplně není, protože Sira to nahrál už v minulém roce. Kvůli technickým problémům nakonec však věc nemohla vyjít ven. Až doteď. A i když zde chybí master, kvalitu věci to nemění. Jak sám napsal Sira: Dávám ho na internet k poslechu, protože si myslím, že žádný track si nezaslouží ležet v šuplíku a každý má co říct.

Track má pouze necelé dvě minuty, avšak i za tak krátký čas měl Sira co říci. Jak sám v tracku říká, je ve hře už dlouho, stále má však co říct. Majk prostě bude v jeho ruce a věci se budou řídit podle něj. A víte jak, zdravá agresivita je jen velké plus.

Beat je klasika. Dobře se poslouchá a rozhodně neurazí. To, že pochází z youtube je blbost řešit. Můj názor je jednoduchý. Pokud dotyčný do daného beatu dá dobře, sem spokojen. Jen idiot odsoudí písničku jen kvůli staženému beatu. Ale to už trošku odbočuji.

Takže celkově jsem opět spokojen. Prakticky jako vždy u těchto kluků.

Tade – Novodobý klasik ( RECENZE )

Nějakou chvilku jsem přemýšlel. Článek nahoře byla sólovka, kterou spáchal Sira. A chtěl sem ještě sólovku od Tadeho. No a pak to přišlo. Už to budou dva roky, co vyšlo album Novodobý klasik. A já si udělám radost, a udělám si trošku zpožděnou recenzi tohoto alba.

Tenhle projekt čítá celkem 12 kousků. Teda pokud počítáte i bonusové věci a také song Ta moje se Sirou. Hosté jsou celkem čtyři. Jako první slovenský Johno z uskupení Synonymum. Dále Sira, třetím je PJ, který zahostoval na věci Do bezvědomí. Posledním byl Kean, který se objevil na bonusové věci Dělám co chci. Kean se také postaral o celkový mix a master alba. A teď k tomu hlavnímu, tím je Tade.

Ten zde naprosto exceluje. Právě věci z Novodobého klasiku jsem slyšel od Tadeho jako první. A totálně mně chytly a nepustily. Celé album je nacpané různými metaforami, trefnými rýmy a naprosto specifickými texty a rapem. Vše zní živě a naprosto jedinečně. Možná to vypadá, že jsem nějak až moc nadšený, avšak ono to tak opravdu je.

Znáte ten pocit, když máte nějaké věci tak naposlouchané, že si je pustíte a prakticky už můžete rapovat s interpretem, jelikož ten text už dokonale znáte, a stejně vám ta písnička zní úžasně jako při prvním poslechu? Tenhle pocit já zažívám právě zde.

Co dalšího je skvost? Ty beaty. To se nedá popsat, to se musí poslechnout. Například beat u věci Carpe Diem je prostě jeden obří nářez. Mezi producenty se zapsal například Edit, Elbe, Majex, či Dalda. Každý z nich odvedl velký kus práce a i díky nim album zní tak jak zní.

Kdybych měl dát hodnocení, tak dávám 9,5\10. Půl bodu bych jen ubral za délku písniček. Celé to uběhne strašně rychle a to je škoda, protože se to poslouchá výborně. Pamatuji si, že i když sem recenzoval Deus, tak jsem také ubral nějaký bodík na délku.

Celkově se album po zvukové stránce liší od novějšího EP Deus. Oba projekty jsou jiné, avšak oba jedinečné. Při obou se můžu maximálně odreagovat a jen se zaposlouchat do hudby.

A i když je už skoro dva roky staré, jedinou radu co mohu dát, je ihned pustit album Novodobý klasik. Protože Tade je Novodobý klasik!

Tak tohle byl takový můj menší Parchants Diary speciál. Jestli tyhle kluky neznáš ,tak jim zkus dát šanci.

BYZO DEBUT CD

Není to tak dlouho, co se na České rapové scéně objevila nová krev.

Magor, co si říká BYZO. Tenhle nasranej Srb, bubeník grindový kapely AFTERCOME, se vrhnul na rap a nedávno vypustil do světa své debutové CD. BYZA už jste jistě slyšeli na featu u samotného krále Českého Horrorcoru ŘEZNÍKA a to na tracku Srpski Film.

Abychom CD mohli posoudit jako celek, musíme se jako první podívat na obal, o cover CD se postaral EARMAN a jak je EARMANOVO zvykem, je to prasárna jak se patří k Horrorcorové desce!

Na CD nalezneme celkem 9 tracků, ale žádný feat! Jak se nechal BYZO slyšet „chtěl jsem udělat své cd a představit se bez toho abych se vezl na nějakém jménu“. O máster se postaralo STREETSOUND STUDIO z Pardubic.byzo

  • 01 Intro

  • 02 Real Deal

  • 03 Devět Osobností

  • 04 Zrůda

  • 05 Ljudska Rasa

  • 06 Theresa Knorr

  • 07 Dobar Čovek

  • 08 Pro-Pozer

  • 09 S.K.I.D.S.

 

 

V první řadě musím osobně BYZA pochválit za jeho flow, díky které právě nepotřeboval žádný feat. BYZO má takovej hlasovej rozsah, že by mu ho mohla závidět celá Česká rapová scéna. Určitě si říkáte, „čím mě asi tak může oslovit nějakej týpek ze Srbska“, ale to se mýlíte! Byzo Vás dokáže odpálit nejen svou Srbštinou, ale dokonce i svojí krásnou Češtinou, například v tracku Devět osobností.

Další track kde BYZO zpívá Srbsko/Česky je Zrůda. Pro mě osobně nejsilnějším trackem na desce je track Theresa Knorr kde se o beat postaral stejně jako tracku Devět Osobností PODOJ KRÁVU, ten dělal například i beat pro SODOMU GOMORU na track Opilá Soulož kde se k nim přidal král Českého porno folku ZÁVIŠ.

Ale zpátky k BYZOVI! Co se týká beatů tak o ty se mu postarali ZLD, PODOJ KRÁVU, PHOENICZ, ANNO DOMINNI BEATS a SADIK BEATS, všechny dokonale podtrhují horrorcorovou atmosféru desky a BYZŮV hlas je skvěle doplněn skreči o které se postaral ve všech trackách DJ ILL RIcK, jak jinak. ILL RIcKovo skreče jsou klasa, a osobně si neumím představit, že by to měl dělat někdo jiný

BYZOVI se podle mě povedlo CD dobře poskládat a tvoří poslechově celek, jen je opravdu škoda, že neumím Srbsky, určitě bych si ten poslech užil víc, ale po hudební stránce to stojí za poslech a všem to vřele doporučuji!

Ještě něco k BYZOVI

Jak jsem již zmínil na začátku, BYZO krom rapu, se věnuje i bubnování a zpěvu v grindový kapele AFTERCOME. Tuhle nadupanou partu si můžete poslechnout buď na jejich bandzone profilu, nebo si prohlídnout jejich videoklip na song Ego Tripper.

Mimochodem, BYZO dokonce zahostoval i na mém vlastním tracku, poslechnout si ho můžete zde

BYZOVO DEBUTOVÉ CD si můžete samozřejmě objednat kde jinde než na ZNK shopu nebo si ho poslechnou na BYZOVO soundcloudu.

Celkově tohle CD hodnotím 7/10! Za 1. za BYZOVO bravurní češtinu a za celkovou kompozici díla, za 2. za ILL RIcKovo skreče a za 3. že to dokázal i bez featu. Což je dnes nevídáno vidět rapové CD bez jediného featu. A nakonec za 4., za jeho nasazenou a z grindu vypilovanou flow!

Myslím, a doufám, že o něm ještě hodně uslyšíme! Khr

STRAPO – VERSUS (2015)

Sedím si u počítače, potahuju z vodní dýmky a přede mnou leží 3 alba. Prvním je mixtape 50/50, pak 23 a nakonec Versus. Sedím a přemýšlím. Přemýšlím nad tím, jak dlouhá cesta vede od více či méně nevýrazného rapu člověka, co byl mistrem ve freestylu, ale ve studiových věcech se jevil nejistě, až po pravého krále rapové džungle. Odpověď zná jen sám Strapo, nicméně výsledek jeho, troufnu si říct velmi trnité cesty, stojí za to.

Strapa vám tu nehodlám představovat, syrovost, skvělé metafory, kde čerpá častokrát z ironie a komiksů či seriálů, kterých je fanouškem, to je jeho ochranná známka. Rap byl vždycky o tom, co člověka těší, pohladí, ale taky nakopne a probere, nebo třeba i naštve. Rap je prostě jako život.  A tohle album rozhodně dýchá z plných plic.

12029749_1174170949266090_6906316318917048570_o

Vyhodit tuhle recenzi jsem chtěl o pár dní dřív, ale prostě…nešlo to. Musel jsem si ty songy najíždět znovu a znovu, nejdřív na velkých bednách, pak cestou do práce i z práce ve sluchátkách. Všiml jsem si, že dost lidí reaguje na album trošku rozpačitě. Aby ne, vždyť kdykoliv přijdete s něčím novým, vybočíte ze stadardu, který pár let jedete, lidi to zaskočí. Ale jak znám tohohle Mcho, přesně o to mu šlo a povedlo se mu to na jedničku.

Samotný cover placky je laděný do mých nejoblíbenějších barev, tedy sytá červená, černá a bílá. Nápis Versus je pak laděný do graffity tagu. V jednoduchosti je prostě síla. Komu utekl tracklist, tomu ho sem dáváme, ať ví, co za hosty si Strapo přizval. I zde se dá říct, že šlo o několik experimentů, Strapo nemá zapotřebí sázet na jistotu, jako jeden z mála dává prostor tomu, kdo doladí jak jemné kontury jeho perfektní obraz, neposlouchá, co hučí dav.

cover Tracklist

Na albu najdete jak funky ulítlý beaty, jako je třeba u songu Milion hrivien, ale zkrátka nepřijdou ani fans hard core soundu, což se ukázalo v tracku Navod, kde Strapovi sekunduje Hrdlorez Boris s nejlepším producentem v našem revíru, Dj Wichem.

Strapo není z těch, co by se tak nějak klouzali po povrchu, dokáže seknout jak samuraj svojí katanou, a to přímo do živého. Okecávání a chození kolem horké kaše fakt není jeho styl. Buď něco chceš říct a řekneš to naplno, nebo neříkej nic. Tahle poučka přímo stříká ze zpovědi věnované blízkým, na které pro hudbu častokrát neměl Strapec čas a uvědomuje si, že je tak někdy nechtíc zanedbal, ale pořád není nějaká hvězdička, pořád je to člověk z masa a kostí, který cítí bolest stejně jako já nebo ty. Domov je pro nás všechny základem a tohle je hudební květina položená na hrob těm, kterým to už člověk nestihne nikdy vynahradit. Tahle zpověď ve formě dopisu se jmenuje Tulak a pro mě je z celýho alba nejosobnější věcí.

Sni¦ümka obrazovky 2015-09-06 oTá12.16.08

A nebyl by to Strapo, kdyby nám nenahodil i menší autodiss, který je de facto odpovědí na všechny kecy, kterých má každý umělec plný zuby po kratším či delším časem, co se věnuje svýmu řemeslu. Jano se opírá i do HaHa Crew, což docela dobře chápu. Když jste na scéně tolik let a někdo vám radí, že je jiná doba a měli byste to začít dělat jako nějaká banda usoplenců, nejde mlčet.

„Nemá zmysel aby si bol taký ako včera,
nebuď obmedzený keď je nová doba, nebuď Jano!
Nestačí si zladiť tričko a boty jak sedlák,
šak rap a móda, tak, nebuď Jano!“

Dál bych rád ocenil perfektní dynamiku, která se jako zlatá nit vine celou deskou, songy jsou promyšleně poskládané tak, aby nikdo neusnul, jednou rytmická nálož, jindy melancholicky odladěný storytelling. A jedna poznámka – kdesi jsem v komentech četl, že jde o nudnou klasiku a že Strapo nepřinesl nic nového. Vzpomínám si, jak jsme loni na Hip Hop Kempu stáli pod stage-í s bráchou a Strapo jel show a najednou zatlačil na pilu a jeho hlas zněl agresivněji, to nebylo lvíče, ale řev vůdce lví smečky. S Pavlem jsme do sebe drkli a oba se začali usmívat a tím, že by bylo super, kdyby takhle nakládal častěji. Najednou je tu Versus a naše zbožné přání se stává realitou. Přesto Strapo zůstává Na silu flegma a když zatlačí na pilu, pak přesně tam, kde je třeba. Nic víc, nic míň.

Dalším velkým překvapením, které se moc často nevidí, je pro mě fakt, že když Strapo vyhazoval ven s předstihem třeba Nemý Plač, tak jsem netušil, že album verze bude obohacená o feat s Turbo T, čili i když jste znali původní verzi, díky albu se nám dostalo „nového“ songu, podobně jako v případě stopy s názvem Echo.

Jak to vidím já, opět se ukázalo, že Strapo nekašle na fanoušky, dělá to poctivě a radši vydá album nebo song dýl, než aby něco uspěchal. Z toho by se měl vzít kdejaký wannabie příklad, pokud chce dorůst do vyzrálýho rappera a nechce skončit u přeslazených limonád, co sice rvou rodila všem teen puberťáčkám, které jsou omámeny estrogenem, ale smysl mají asi jako kondomy ve Vatikánu.

Za mě velký BIG UP za odvahu překročit vlastní stín a riskovat, že to dost lidí nepřekousne. Album VERSUS stojí za každej cent z 11 éček, který stojí.

 

Hodnocení: 10/10

 

Credits: 

web: www.strapo.sk
shop – http://goo.gl/6ZQqbR
email – booking@strapo.sk & media@strapo.sk
facebook – http://goo.gl/nZIUu
youtube – http://goo.gl/TS20pL
twitter – http://goo.gl/bFdqD

EVENT TIMELINE

Tade-Ve stáří se naučím na piano a už na nic jinýho hrát nebudu

Jeho jméno je Tadeáš a je mu 22 let.Pracující člověk co ve volném čase dělá rap a spoustu dalších obyčejných i neobyčejných činností. O kom je řeč ? O mladém talentu co si říká Tade. A dneska tu máme nejen rozhovor, ale také recenzi jeho nového počinu Deus.

1) Jak jsi přišel ke svému jménu TADE ? má to svůj význam, nebo jsi prostě jen něco potřeboval ?

Celým jménem jsem Tadeáš a odmala mi říkají zkrátka Tade – nic víc, nic míň.10689535_682808748504797_4319222328821061161_n (1)

2) Pro ostatní co tě neznají. Jak dlouho už děláš muziku ?

Nevím, jestli už tenkrát se tomu dala říkat muzika, ale dejme tomu 7 let píšu rýmy.

3) Kdyby bylo jedno jméno ( celosvětová scéna ) s kým by jsi chtěl spolupracovat kdo by to byl ?

DJ Premier. Jednoznačně, vyrůstal jsem na jeho hudbě.

rox_profil

4) Co považuješ ( v hudbě ) zatím za svůj největší úspěch ?

Pro mě je úspěch každá možnost nahrávání a celkově hudební prožitek. Poslední dobou jsme měli na začátečnický poměry dost vystoupení – to je vždy obrovská motivace v tvorbě.

5) Kdyby jsi měl vybrat podle tebe nejlepší song co jsi kdy ty udělal. jaký by to byl a proč ?

Popravdě doufám, že nejlepší skládám častokrát, když píšu něco (ha) Hodně se to mění, jsem opravdu sebekritickej a na CD si vybírám jak ještě nikdy. Nejen produkci, ale i sloky. Vyhazuji, přehodnocuji atd.

6) Teď ti vyšlo tvé nové EP Deus ? Jaký z něho máš pocit ? 

Celkem dobrý. Žádný promo, ale otevřelo mi to další možnosti a byl bych rád, i kdyby to přineslo jen pozitivní feedback.

7) Máš nějaké dobré či špatné vzpomínky z nahrávání Deusu ? 

Ve stručnosti. Nahrávám doma, kde dvěře jakoby nebyly, takže potřebuji mít prázdnej dům. Vzhledem k tomu, že všichni tu chodí jinak do práce – je to celkem náhoda, že se ocitnu doma sám. Z toho důvodu jsem vydal 9 věcí s tím, že to dám jako tečku za určitou etapou mýho života. Je to venku a tečka. Není to dokonalý, ale je to vystihující moje pocity z dané etapy života.

EP Deus ke stažení zde.

8) Co bude následovat teď ? Dáš si pauzu, aby sis rozmyslel co chceš dělat teď, nebo už máš rozjetý nějaký projekt ? 

Projekt jako takovej nemám rozjetej žádnej. Chci dělat singly, videoklipy, rozvíjet se a experimentovat.

9) Jaký jsi byl student? Chování i známky.

Ve 3. třídě jsem dostal první důtku. Změnil jsem základku, potom šel od 6. třídy na gympl, odkud jsem posléze odešel na střední stavební, p roce na ekonomku, kterou jsem dodělal. Potom pár VOŠek, neúspěšně. Střídal jsem to podle obodbí života. Většinu času rebel, ale postupem času zvolnil tempo. Do školy jsem chodil jenom když to bylo zapotřebí, ale známky jsem měl většinou maximálně trojky.

10) Jaká byla tvá první zkušenost s alkoholem ? Jak to dopadlo ?

Někdy hodně brzo jsme se s kamarády opili každej ze dvou piv, který jsme podělali z packu tátovi. Následky? Zamotanej jazyk, následně facky mý mámy ve vchodových dveřích (smích).

11) Co třeba hry ? Jsi příležitostný hráč, či se od tohoto držíš dále ? 

Nikdy jsem to moc nehrotil, občas si něco zahrál. Teď už vůbec, přijde mi to jako ztráta času. Ale to je tak, když vás zajímá každá druhá věc. Rád si rozšiřuju obzory. Život je rozmanitej 🙂

12) Kolik času věnuješ hudbě ? Zbývá ti čas i na nějaké hobby ?

Práce, žena, rap a pak ty náhodný chvilky, který vyplním čtením, lehce sportem, relaxem a podobně.

13) Jak si představuješ ideální vystoupení ? Myslím tím celkově. Ne, že jen přijdou lidi.

Nejčastější problémy: zvuk, vzduch a lidi. Určitě kvalitní zvukař je nenahraditelná investice.

14) Kdyby jsi zjistil že za jeden den skončí svět co by jsi provedl s daným dnem ? Jak by jsi ho prožil ?

Nejspíš bych ho chtěl prožít s nejbližšíma a zároveň bych chtěl alespoň na chvilku provozovat každou z mých oblíbených činností (ha).

15) Kdybys nedělal rap, ale přesto jsi chtěl dělat muziku co by to bylo za hudební styl ?

Ve stáří se naučím na piano a už nic jinýho hrát nebudu (ha). Hudební nástroje mě odjakživa lákaly. Poslechnu si všelijaký hudební styl. Možná bych ztrácel nervy nad skládáním prvních beatů nebo tak něco.

16) Jak vidíš dnešní situaci s tím, že většina lidí už neumí podpořit koupí alba ? Většina lidí album stáhne. A jak se k tomu stavíš ty ?

Dnes je to spíš takovej projev úcty a náklonosti, než podpora. Sám interpret nebo skupina víc (i finančně) ocení účast na vystoupení, nejlíp s žádostí o podpis na originál.

17)Teď jedna možná trošku nepříjemná otázka .Už je to delší čas, co jsi spolupracoval s producentem co si říkal Rox.
Bylo spousta věcí, avšak pak se ukázalo že používal stažené beaty a vydával je za své. Pro ty co nevědí co se přesně stalo, povíš to teď ? Jak to vidíš s odstupem času ? A jsi s Roxem v kontaktu od toho incidentu ?

Já v podstatě v té době neřešil a nepátral po věrohodnosti těch beatů a zkrátka jsem nahrával na beaty, který mi posílal ten člověk. Možná, že díky za to, že jsem je nemusel hledat tak dobrý a stahovat já (haha). Ne, jako je to jeho ponížení se. Já jsem se k tomu postavil s lhostejným výrazem. Psali jsme si asi před půl rokem o tom všem. Nechci to rozebírat a už vůbec na nikoho plivat. Co bylo, bylo.

18) Poslední tradiční otázka, co by jsi chtěl vzkázat svým poslouchačům ? 🙂

Díky za podporu! Hlavně tu lokální a za kladný ohlasy.

 

Rozhovor je za námi, ale ještě není konec. Zde slíbená recenze EP.

Přiznám se rovnou. Na toto jsem čekal zatraceně dlouho. Hned jak Tade ohlásil, že bude Deus, moje očekávání vyletělo doslova do nebeských končin. A proč mně vůbec tento mladý interpret tak zaujal ? Prvním důvodem je lyrika. Rýmy, které dokážou položit na prdel a to nemluvím o stylizaci textů. Druhým je flow. Tade má zkrátka svůj přednes. Pravda, někomu sednout nemusí. avšak já jsem naprosto jiný příklad. Stojí toto Ep za poslech ?

Ještě před vydáním byly venku už nějakou dobu dvě věci. Ta první se jmenovala Funguj ! s produkcí od Reset Beatz. Tento producent má na Ep ještě jednu věc a jako jediný se do tracklistu z producentů zapsal vícekrát. Poté vyšla druhá věc s názvem Všechno naopak. Zde za produkcí stojí Formi. Není to jejich první spolupráce, avšak tento song musím vyzdvihnout, jelikož beat je nabušená raketa. Tade dokázal na tento beat dát výborně. Po delším zvažování Tade zvolil cover od Valera páč interpret chtěl temnější a záhadnější cover. Což se podle mého názoru povedlo. Jinak si vše obstarává interpret sám.

 

Ep  Deus má celkem 9 tracků. Je to dostačující číslo, i když samozřejmě jako fanoušek bych pár songů navíc neodmítl, naopak. Seznam začíná songem Nezájem s produkcí od KHz. Následuje song O nich s produkcí DAP. Dále máme už dříve prezentovanou pecku Všechno naopak. Dále pokračují songy To si piš, Plody Poezie a Grey. Dále už opět prezentovaný Funguj! A seznam ukončují songy Další číslo a V klidu žít.

Nebudu zde rozepisovat o čem je každý song a názor na každý song, to bych se musel pořád a pořád dokola rozplývat jaké to Tade vydal hitovky. Každý song má odlišnou atmosféru, Tade mění flow a textově jako vždy nemám co vytknout. Je to pořád ten starý dobrý Tade. Mezi producenty se mihnou jména Reset Beatz, Formi, Elbe, Ormel a další.

Co na závěr? Kdybych dělal hodnocení na body, dal bych 9 z 10. Jeden bod bych ubral za délku tracků. Songy zní fantasticky, ale jsou krátké, což prostě jako fanouška zamrzí. Ale jinak není absolutně co vytknout. Slyšel jsi Tadeho dřív a byl jsi nadšený z jeho tvorby ? Tak Deus je zrovna pro tebe! Jestli to je všechno naopak, můžeš v klidu odejít a o nic nepřijdeš.

Baví tě Tade ? Tak jdi na jeho fanspage či bandzone.

Projekt Asia – Album (z) českých ulic

Musím říct, že když se mi dostalo do ruky album „Projekt Asia“ od Renneho Danga a Viktora Sheena, byl jsem trochu skeptický co vlastně čekat. Tracky před vydáním alba nezněly špatně, ale přece jen občas mi něco skřípalo.

cd_projekt_asia

Po té co jsem album doposlouchal, vypl jsem přehrávač a začal přemýšlet… Jak je sakra možné0 že kluci, kteří před pár lety neměli prakticky nic, udělali takto famózní album?!

Pro Vás jsem se rozhodl že album proberu track po tracku z pohledu textu, techniky, flow a ke každému přidám nějaký svůj osobní komentář. Takže, pojďme na to!

1. Intro

Typické intro kde se oba intepreti víceménně představují. Hudbu ztvořil Ceha.
Co se týče flow a techniky, myslím že není co vytknout.
Text je občas možná až přehnaně vulgární, ale nemá to moc rušivý efekt.

2. Prach

Prach je možná nej-emotivnější a nejhlubší track na alba. Text je hrozně těžkej na vstřebávání, ale když ho pochopíte, vznikne z toho opravdu perla. Vyzdvihl bych i hudbu kterou dělal Mahoney.
Flow pomalejší, refrén napálenej do vysokých otáček.
Pro mě jeden z nejlepších tracků na albu.

3. Žijem zejtra

Nazval bych ho trackem o penězích, minulosti a zkušenostech. V tracku se skvěle odráží pouliční život.
Podmaz si vzal na starost Leryk.
Z pohledu flow a techniky bych taky žádnou výtku neměl. Sem tam možná až moc přehnaný autotune.

4. Champagne kisses

První feat na albu. Na tracku se s klukama podílel Jimmy Dickson z YZO.
Text je vcelku tvrdý, věnovaný „temné straně“ ženské mysli.
Jimmy do takové atmosfery co track má skvěle zapadnul. A to i díky Cehovi který se postaral o beat.

5. Stereotyp

Jak už název napovídá, jedná se o song věnovaný dennímu či životnímu stereotypu.
Flow se mi líbí, části slok střídají rap i zpěv.
Hudbu dělal Leryk.

6. Raz dva

Tak tohle je typická klubovka, zvláště refrén opravdu bude na koncertech bavit.
Co se textu týče, tam bych měl určité výhrady hlavně ohledně navádění k braní drog (extáze). Na druhou stranu se ale musí říct, že bohužel i toto na naše ulice a kluby pasuje a prostě to jen odráží realitu.
Flow je chvílema opravdu agresivní (hlavně v refrénu) a musím říct, že tam skvěle sedí.
Hudba Leryk.

7. Dítě

Mega-feat s Amcem, Lerykem a Myles Weaverem. Track zaměřený na téma dospívání těla/mysli.
Skvělej beat od Mylese Weavera. Opět občas trochu přehnaný autotune.

8. Darth Vader 

Další z řady featů, tentokrát na něm leader MAAT, sám L.D.
Crunkovej text, všeobecně trochu tvrdší písnička. L.D. jí přidal novej rozměr.
O hudbu se postaral opět Leryk.

9. Skit

Zvukový záznam nejspíše rozhovoru pro nějaký magazín. Vcelku se to do konceptu alba hodí.

10. Mladí a opilí

Název sám o sobě napovídá o co jde. Velmi mě zde zaujala sloka Renneho, která je opravdu silná.
Skvělá atmosféra celého songu podnícená beatem od Mylese Weavera.
Flow skvělá, technika taky.
Dle mého opět jeden z nejlepších tracků z alba.

11. Rave

Další skvělá klubovka jako dělaná na koncerty, v zajímavém remixu od Amca.
K textu tak nějak nevím moc co napsat. Nejspíš to, že popisuje život dnešního rappera.
Opět ocením atmosféru a techniku obou interpretů.

12. Hloub

Track, který odráží názory na náboženství a karmu. Text jak už napovídá název, je opravdu hlubokej natolik, že jsem se v něm málem utopil. Hudbu opět udělal Leryk.
Vážnost textu se odrazila i ve flow.

13. Instantní čubky 2

Další z featů, tentokrát se jako host ukázal Schyzo.
Tenhle track je kapitola sama o sobě. Pokračování vcelku známého tracku z roku 2014.
Text velmi ostrý, ale bohužel odrážející realitu.
Od Schyza možná až moc přehnané vulgarismy. Hudbu udělal Ceha.

14. Dál

Další z řady hlubších tracků. Na featu je Fosco Alma.
Musím se přiznat že tracky tohoto typu se mi opravdu libí. Text a vlastně i celej song má z muzikálního hlediska velmi zajímavej náboj.
Velmi bych na tomhle tracku ocenil mastering a hlavně efekty. Dodávají tomu hrozně moc.
Hudbu dělal opět Leryk.

15. Blakklist

Text odpovídá názvu. Velmi agresivní text zaměřený na sobeckost lidí.
Oceňuji vcelku velkou originalitu v textu i názvu.
O skreče se postarali kluci z 1210 Symphony. O hudbu opět Leryk.
Také bych zařadil mezi nejlepší skladby alba.

16. Každej den

Trochu abstraktní text.
O hudbu se postaral Ceha.
Hlas v refrénu navozuje skvělou atmosféru.

17. Confirm skills (Bonus)

Potvrzení skills přesně vystihuje song. Rychlý agresivní track o současné scéně.
Na featu Fosco Alma.
Osobně si myslím že desku zakončili opravdu velmi stylovým trackem.

Toť trochu rozsáhlejší recenze na album „Projekt Asia„, které vyšlo pod Blakkwood Records. Celá album má výbornou atmosféru, je vidět, že kluci měli nějaký koncept jak by deska měla vypadat a drželi se ho.
Všeobecně vzato si myslím, že je to možná jedna z nejlepších desek tohoto roku. Hned po vydání desky začali kluci slavit úspěchy když se v den vydání objevili v TOP 5 nejprodávanějších desek na iTunes. 8.5/10

Y

Majk Spirit – Y White / Black

primetime

Hm.
Spirit je dosti zajímavá postavička na slovenské půdě. Reflektuje se pod různými žánry, jeho tvář se nachází aj v showbyznysu, kde prohlašuje, že mu nejde o chechtáky a podobně. Jeho osobnost tryská sebevědomím a snaží se motivovat druhé. To je možná jeden z problémů, proč již jeho texty postrádají to primární – INOVACI.

Neříkám, že „Y“ je špatná deska. To bych se nedržel objektivní lajny, jenže když už samotné covery obou partů vypadají promyšleně a efektivně, obsah se zadrhává. Čím nejlepším disponuje tenhle matroš, je špičkovej sound, na slovenské poměry šťavnatě precizní. Přesněji instrumentálky, zdatně sekunduje mastering a různá práce s efekty, například během zakončování slok působí rýmy díky nim úderněji. Sem tam potěší i slušná hostovačka, Max se tedy vyřádil úctyhodně! Zbytek je naprostý průměr a jsme svědky nekonečně natahované rovinky, bez ostřejší zatáčky.

 

Jak již bylo řečeno. Max je čerstvá a vynikající posila, forma mu nechybí a svůj hlas tvaruje do různých poloh, jednou jede plynule a následně přidá na agresivitě, přesně dle podmazu, působí přirozeně, profesionálně, mno a díky němu jsou tracky atmosférovější a mají dostatek energie. A více není asi co chválit u hostovaček.

Ektor sice vytasil slušnou agresivní sloku, která je však zadupána otřískanýma frázema, bez jediného citu, prostej standart.

Supa, Delik, Otis, Cigo na remixu “DobYjeme svet” ničím nevynikají. Lyricky ani technicky nenabídli nic, co by poslouchač neslyšel. Zejména Otecko mne irituje a fráze typu „H16 je nezastavitelný, jsme legendy, jedna banda. Všechny Emsís postřílím.“ mi doslova trhají uši a přijde mi to směšný.

O Elpem se vyjadřovat nebudu. Mnozí v něm vidí talenta, neberu vám to, ale mne nemá co nabídnout :-). Ego mě prozměnu zklamal. Cápek umí své projevy formalizovat na deset různých způsopů, ale tady doslova chrápal, velká škoda.

Vec potěšil. Ale měl snadnou práci. Veterán jednoduchým projevem a textem zválcoval Spirita, který spíš působí jako zaseknutá nahrávka. Ještě si dovolím zmínit Cristovaa, toho nemusím, ale práce s hlasem mu jde a Čistychov se mi zavrtává do uší čím dál víc, mám z něj radost. Zbytek mě absolutně nezaujal.

White

A nyní hlavní aktér. Majk Spirit.

Zklamání. Textově prostě nevytasí nic jiného, než osekané a dosti jednoduché fráze. Pochytil jsem pár slušných rýmů. (Mýtus/Beatles), ale na můj vkus je toho sakra málo. Kor na materiál, odseknutý na dvě poloviny. Ani úžasná práce se zvukem a lahodící beaty, či famózní Max nenahradí tu unylou vatu. Spirit na to má! Má na vynikající textařinu. Kam zmizela ta vysoká levelost z Nového Človeka?

A jak dlouho pracoval na Ypsilonu? Kdybych měl odříznout numero uno z obou pólů, tak sólová verze „DobYjeme svet„, „Zbojník„, „Ypsilon„, „Teraz je čas“ a „Kvety„. Ke zbytku bych si musel budovat nekonečně dlouhý vztah a já na to nemám, nejsem schopen se do ničeho nutit. A teď zádrhel. Jmenovitě nejlepší věci obsahují zřetelné trhliny.

Zbojník“ má jednu z nejlepších instrumentálek, kterou jsem kdy slyšel! O Maxovi bylo již psáno. Ale lyrika je nudná. Zbejvá projev Majka…. který trpí stereotypem. Na takový explozivní beat očekávám pořádnou agresi. Z alba „Heartbeat“ od Grimasa, si dovolím vytrhnout track „Rap neni hip hop“ Textově nic moc, ale Spirit se tam utrhl ze řetězu a dokázal, že když chce, umí to. Na líbivé mumlání do podmazu už nemám věk. Ypsilon opět, geniální – různorodá instrumentálka. Max….. Spiritova práce s hlasem…. a otřesná, natahovaná lyrika.

Black

„My sme tá generácia hrdinOV a lídrOV, rebelOV, raperOV, hustlerOV, hackerOV, DjayOV, writerOV, brejkerOV, optimistOV a tiež trendsetterOV, fakerOV, skinheadOV, punkerOV, houserOV, hipsterOV, managerOV, paradox paradoxOV.“

 

Jedna hlasová a rytmická poloha, rýmy končící na OV a myšlenka pouze a jenom jedna. Všechno by se to dalo shrnout a namačkat do jedné věty. Takto to nepůsobí na můj vkus přirozeně, spíš vatově. Naštěstí lyrika během té sloky začne být pestřejší. A pochopitelně a především BOHUŽEL to není jediná neducha. Len Tak, No a Čo…. obsahuje to vatu, která můj poslech deformuje a odrazuje. Najdou se tu i párty shity, ale k těm se vyjadřovat skutečně nebudu. Ještě ovšem hodím palec sloce “Euro Gang”, kde jsme se od Spirita dočkali příjemné změny.

Spirit Y

SHRNUTÍ:

Y jakožto půlené placky, ani v jednom výrazně nezabodoval. Nudné texty nezachrání špičkovej zvuk, kvalita instrumentálek ani práce hostů, protože ačkoliv na desce interpret makal určitě přes dva roky, jedná se o průměr s velkým P. Netuším, jak to bude fungovat na koncertech, či jak se k tomu staví poslouchači. Jedni Spirita doslova zatracují, jiní, tedy ti náročnější , Ypsilona nesnesou skrz to klišé a většina, ten zbytek – věrná posádka dobrosrdečného Majka to sežere a hodí mu do komentáře šílenosti typu „Spirite, jsi top, mucq“ a plejádu srdíček s pusinkami. Hold, takhle to chodí. Z inteligentní muziky, nám uvařil brainwash, ve kterém v ničem neoslnil. Buď si protiřečí, bo dělá hudbu pro zalíbení. Dobré pro ostatní, zlé pro mě. 4/10

refew na kredit

Refew – Na Kredit

refew na kredit

Dnes tu máme recenzi na album, které vyšlo 3.6.2015.

Důvody, proč jsem Refewa začal poslouchat, jsou následující:

– Na svém mixtapu „Z místa“ se preferoval s mnoha rytmickými polohami.

– Dokázal solidně pracovat s hlasem.

– Parádní instrumentálky, jakožto podepření pro základy interpreta.

– A důstojná lyrická stránka zapříčinila, že tape bych si dovolil hodnotit jakožto nadprůměr.

 

Nyní tu je jeho první regulérní deska „Na kredit„. A ptám se: kam zmizela ta hloubka, odlišnost a jedinečnost, ze které mi po zádech tančila husí kůže?!

Placka byla sestrojena do několika měsíců, to již o něčem svědčí. Původně jsem chtěl s chutí rozkousávat primárně pozitiva alba, ale napadá mne jich málo, proto se budu držet bez dělení na dobrý a špatný. Nepochybuji o tom, že člen BiggBossu si své příznivce najde. Poslední dobou, co sleduji dění okolo česko-slovenské půdy, stačí poslouchačům povrchní matroš.

Poněvadž, při hlubším prokousávání by se mohl začít leckdo nudit. Nejvíce mi vadí nulová pestrost témat. Sem tam se mi podařilo pochytit zajímavou frázi, či povedné rýmy, ale je toho sakra málo.

Od sólovky, která měla být osobní, temná – bych očekával striktní projevy, místo zpívaných a unylých nahrávek. Netvrdím, že to nefunguje. Zní to líbivě, Refew má robustní technickou stránku a však na každé stopě zní skoro úplně stejně. Kam se poděla jeho agrese? Pořádné hrátky s hlasem? Střídání mnoha rapovejch poloh během jedné sloky, viz „Dickhead“ z mixtapu? Ovšem ani tohle by mi až tak nevadilo. A kupříkladu track „Blackcock / Musim“ mi opět palicí tančilo tvrzení o české rapové budoucnosti.

Největší problém tkví v obyčejných textech. Které se recyklují. Na každou věc by se dal sepsat parádní příběh. Jenže, když se neustále opakují věci typu, jak ostatní fellaz skončili na piku, mám tě rád matko a jdu nahoru ze dna, hyppísácké ohranné fráze a podobná nasekaná klišé, proč bych měl poslouchat zbytek alba, které nenabízí nic inovačního a zajímavého a dá se označit za vatu?! Už mne ani nebaví věci ohledně toho jak seru na to, co si myslíš, bo je v trendu nahrávat věci, kde urážím baby „Kurvy“. Pustím si Instantní čubky a x dalších klonů a zní to líp. Najde se tu jeden love song, ten je však podle klasické šablony – nulové emoce, zpěvačku v refrénu, líbivost – takové věci tu dělá například Lipo a ještě to aj líp sepíše.

refew

Co mne ale fakt odrovnalo, je naprosté vykradení sebe samého. Při poslechu stopy „Vůle“ bych se nenudil. Nebejt skutečnosti, poukazující na vykradení obou slok, obsažené v tracích „SLAP!“ a „Pandora„. Samotný hosti také ničím nepřekvapí. Všichni jak po lyrickém, tak projevovém obrazu předvedou průměr.

Ohledně produkce, tam vládne spokojenost. Beaty zní dobře, obsahují špetku atmosféry a představují jediné větší pozitivum.

Níže si můžete prohlédnout tracklist:

01. Blackcock (prod. DJ Mike T)
02. Pryč (prod. Cassius Cake)
03. Nech žít (prod. Homie Beats & Norbert Ronin) ft. Vladimir 518 & Elpe
04. Hlavu motám (prod. Peacock Beats) ft. Bee
05. Kurvy (prod. Crazy Bud$) ft. Orion
06. Jsem rád (prod. Special Beatz) ft. Supa & Bee
07. Tma (prod. DJ Wich) ft. Vladimir 518
08. Musim (prod. DJ Wich)
09. Naplnění (prod. Peacock Beats) ft. LA4
10. Na kredit (prod. Peacock beats) ft. Orion
11. Vůle (prod. Grimaso) ft. DJ Vatra
12. Čas nečeká (prod. DJ Mike T)

„Na kredit“ je placka, obsahující klišé, plochost, jednoduchost, nulovou pestrost a inovaci a líbivost vůči davu. Z místa se Refew absolutně nepohnul a při čtení ostatních – pozitivních recenzí, jsem se neubránil smíchu. Je to nudné, nezáživné a precizní vykrádání sebe sama. Nepomůžou tomu hosti, kvalitní instrumentálky, ani pár slušnejch rýmů. Myslím, že dav bude spokojen – proto se zřejmě nesetkám s pochopením. Kvantita vítězí! 5/10